Mikä on Joustolaskupalvelu? Kun Joustolaskua on osa lainatiliäsi, voit maksaa sen kautta laskujasi suoraan ilman erillistä tilisiirtoa ensin omalle tilillesi. Joustolaskupalvelu voidaan myöntää myös erillisenä palveluna ilman lainatiliä eli mahdollisuutta rahanostoihin. Tällöin sinulla on Joustolaskumaksupalvelutili 500€ luottovaralla laskujen maksua varten.

Joustolaskua voit käyttää apunasi, kun useampi lasku erääntyy samanaikaisesti, haluat käyttää pankkitilisi rahat muuhun tarkoitukseen tai yksittäinen isompi lasku heilauttaa kuukausibudjettiasi. Joustolaskua on helppo käyttää, syötät vain maksamasi laskun tiedot järjestelmäämme. Huomioi, että Joustolaskun kautta ei voi tehdä tilisiirtoja yksityishenkilöiden tileille ja ilman maksuviitettä olevia maksuja palvelun kautta ei ole mahdollista tehdä.

Lisää Joustolaskusta voit katsoa Joustolasku-sivultamme.

]]>
Sivuillanne on maininta lisäpalveluista, mistä tiedän mitä lisäpalveluita minulla on? Kaikki käytössäsi olevat lisäpalvelut löydät Omilta sivuiltasi välilehdeltä ”Lisäpalvelut”. Lisäpalveluiden käyttöä koskevat ehdot löytyvät lainasopimuksestasi ja niiden hinnat mainitaan Lisäpalvelut-sivulla verkkosivuillamme.

Lisäpalveluiden käyttöä voidaan rajoittaa esimerkiksi siten, että lyhennysvapaata ja maksuvapaata kuukautta ei voi valita peräkkäisinä ajanjaksoina. Myös laskujen tulee olla ajantasalla, jotta lisäpalveluiden käyttö on mahdollista. Myös yrityksemme riskiarvio saattaa tilapäisesti estää lisäpalveluiden käyttämisen.

]]>
Voinko saada laskun sähköpostilla? Voit valita lainahakemusta täyttäessäsi, mitä laskutustapaa haluat käyttää. Voit vaihtaa laskutustapaa myös myöhemmin Omien sivujesi kautta käyttämällä maksullista lisäpalvelua. Jos valitset sähköpostilaskun, muista myös vahvistaa antamasi sähköpostiosoite. Tee tämä viimeistään kun kirjaudut ensimmäistä kertaa Omille sivuillesi. Mikäli sähköpostia ei vahvisteta, lähetetään laskut postitse. Huomautuslaskut ja luoton irtisanomista koskevat laskut lähetetään aina myös postitse, haluamme varmistaa, että myöhässä olevaa erää koskeva ilmoitus varmasti tavoittaa asiakkaan.

]]>
Maksaako avoinna oleva sopimus jotain? Voimassa oleva sopimus ei aiheuta sinulle kuluja, kun avointa lainaa ei ole tai tiliä ei käytetä. Kuluja voi syntyä vain, mikäli lainaa on avoinna ja tiliä käytetään.

]]>
Mitä jos haluan maksaa lainan kerralla takaisin? Jos haluat maksaa koko lainasi kerralla, mieti ensin valmiiksi maksulle päivämäärä. Tarkka maksupäivämäärä tarvitaan koron laskemista varten. Kun maksupäivä on selvillä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka laskee sinulle oikean summan valmiiksi.

Voit myös tarkistaa maksettavan summan määrän maksupäivänä Omilta sivuiltasi ja suorittaa maksun suoraan Omien sivujesi kautta samalla. Näin maksusi kirjautuu meille heti.

]]>
Kuka voi saada lainaa? Laina voidaan myöntää 20 vuotta täyttäneelle henkilöille, joka on hoitanut raha-asiansa moitteettomasti. Hakijalla ei saa olla luottohäiriömerkintää ja  hänellä on oltava vakituinen kotiosoite Suomessa sekä suomalainen pankkitili. Lopullisen lainapäätöksen saa täyttämällä lainahakemuksen Limiitti.fi -palvelussa.

]]>
Miten lainaa haetaan? Hae lainaa täyttämällä lainahakemus verkkosivuillamme. Aloita etusivulta valitsemalla haluamasi ensinoston määrä ja siirry täyttämään lainahakemus. Ensinostosi maksetaan ilmoittamallesi pankkitilille heti hakuprosessin päätteeksi, mikäli saat myönteisen lainapäätöksen.

Jos sinulla on jo sopimus, voit nostaa rahaa joko verkkopalvelussamme kirjautumalla Omille sivuillesi tai lähettämällä viestin NOSTO SUMMA PIN numeroon 16520 (esim. NOSTO 200 1234). Viesti on maksuton. Voit myös ladata Limiitti.fi-mobiilisovelluksen puhelimeesi.

]]>
Miksi minulle ei myönnetty lainaa? Yleisimmät syyt kielteiseen päätökseen ovat:
• Virheellinen hakemus
• Luottohäiriömerkintä
• Aikaisemmassa takaisinmaksussa esiintynyt ongelmia
• Ikä
• Riskiarvio estää luoton myöntämisen

]]>
Miten lainalimiitin luottoraja määräytyy? Limiitti.fi myöntää sekä 2000,00 euron että 3000,00 euron jatkuvaluonteisia lainoja. Myönnettävän lainan määrän määrittää yrityksemme riskiarvio, joka tehdään jokaisen lainanhakijan kohdalla.

]]>
Kuinka nopeasti rahat ovat tilillä? Tilisiirrot tehdään yleisimpien pankkiryhmien tileille reaaliajassa, joten noston pitäisi näkyä tilillä noin 15 minuutin sisällä. Lisätietoa nopeasta lainapalvelustamme löydät täältä. Mikäli palvelussa huomataan viivettä, siitä ilmoitetaan asiakkaille verkkosivuillamme. Ålandsbankenin tileille rahat siirretään 1-3 arkipäivän kuluessa.

]]>
Milloin nostoja voi tehdä? Nostot voit tehdä koska vain, lähes missä vain. Lainapalvelumme on aina avoinna ja rahojen siirto tileille tapahtuu 24h vuorokaudessa.

]]>
Nostin viime viikolla 150,00 euroa, voinko nostaa tänään lisää? Voit tehdä nostoja oman tarpeesi mukaan, mikäli luottorajasi ei ylity. Nosto voi epäonnistua mikäli yrityksemme riskiarvio estää noston tekemisen tai laskusi on myöhässä.

]]>
Miksi tekemäni nosto ei onnistunutkaan? Nosto voi epäonnistua, mikäli sinulla on edellinen lasku maksamatta, luottorajasi on täynnä, tai nostoviesti on virheellinen. Tekstiviestitse tehty nosto kannattaa tarkistaa, että se on muodossa NOSTO SUMMA PIN eli esimerkiksi NOSTO 250 1234. Tekstiviestin voit lähettää numeroon 16520.

]]>
Tein noston tekstiviestillä, mutta en saa vastausta? Tekstiviesteissä saattaa olla joskus jonkin verran viivettä. Mutta mikäli et saa vastausta hetken kuluttua, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

]]>
Voinko käyttää lainahakemuksessa samaa tiliä kuin puolisoni? Samaa tilinumeroa ei voi käyttää useampi henkilö. Hakemus hylätään ja nostot estetään, mikäli tilinumero on toisenkin asiakkaan tiedoissa.

]]>
Maksoin ennen laskun saapumista kuukausieräni, pitääkö minun maksaa nyt saamani lasku? Edellinen laskutuskausi päättyy aina 14 vuorokautta ennen eräpäivää. Laskutuskauden päättymistä ennen tehdyt suoritukset lyhentävät avointa luottoa, mutta eivät kuittaa seuraavaksi erääntyvää erää. Jos suorituksesi kirjautuminen mietityttää, voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

]]>
En ole saanut laskua, mitä teen? Pitääkö lasku silti maksaa? Kyllä, lasku pitää maksaa. Sinun tulee olla omatoimisesti yhteydessä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon 010 219 5500 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@limiitti.fi, jos huomaat että lasku on kadonnut tai jäänyt saapumatta. Mikäli käytät Gmail-osoitetta, tarkista ensin kaikki sähköpostisi lokerot. Laskusi on saattanut päätyä esimerkiksi Roskaposti-lokeroon eikä Ensisijaisiin posteihisi.

Tiesithän, että Omilta sivuiltasi voit aina tarkistaa laskusi maksutiedot ja eräpäivän. Omilta sivuilta voit myös maksaa laskusi, jolloin suorituksesi kirjautuu järjestelmäämme viipymättä.

]]>
Olen maksanut Omat tiedot -sivujen kautta, mutta suoritukseni ei näy tiedoissani? Suorituksesi pitäisi näkyä tiedoissasi heti. Mikäli suoritusta ei näy, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

]]>
Voinko hoitaa toisen henkilön laina-asiaa? Toisen henkilön laina- ja laskutusasioiden hoitamiseen tarvitaan lainanottajan lupa. Sinulla tulee olla valtakirja tai lainanottajan tulee antaa valtuutus puhelimitse, jotta tietoja voidaan antaa.

]]>
Mikä on PIN-koodi ja miten sellaisen voin saada? PIN-koodi on avain tilillesi. PIN-koodin avulla teet tekstiviestinostot sekä kirjaudut Omille sivuillesi tai mobiilisovellukseen. Jos olet hukannut PIN-koodisi, voit kirjautua Omille sivuillesi verkkopankkitunnuksillasi, jolloin sinulle toimitetaan PIN-koodisi uudelleen.

]]>
Mitä teen jos en haluakaan lainasopimusta? Lainasopimuksen voit perua 14 vuorokauden kuluessa sopimuksen solmimispäivämäärästä. Jos siis haluat peruuttaa sopimuksen, tarkista sopimuksesi solmimisajankohta.

Peruutuksesta tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme kirjallisesti (postitse tai sähköpostilla). Ilmoituksessa tulee olla selvästi mainittuna, koska haluat maksaa jo nostetut summat takaisin, asiakaspalvelumme voi tällöin laskea sinulle maksettavan summan. Maksu tulee suorittaa viimeistään 30 päivän kuluessa peruutusilmoituksen antamisesta.

Jos lainasopimuksesi on ollut voimassa jo pidempää, ei sopimusta ja tehtyjä nostoja voi perua. Yksittäisten nostojen peruminen ei ole mahdollista.

Kun sopimus on peruttu, uusien nostojen tekeminen ei ole enää mahdollista, ja kun vaadittu maksu on kirjautunut meille, sopimus päätetään.

]]>
Miten saan itselleni lainakiellon? Voit soittaa asiakaspalveluumme numeroon 010 219 5500 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@limiitti.fi ja pyytää lainakieltoa. Pyynnön jälkeen et voi enää käyttää palveluamme eikä asetettua kieltoa voi enää poistaa.

]]>
Miten saan estettyä markkinointiviestit? Voit soittaa asiakaspalveluumme numeroon 010 219 5500 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@limiitti.fi ja pyytää markkinointikieltoa. Voit myös asettaa markkinointikiellon itse Omilla sivuillasi.

]]>
Minulla on maksuvaikeuksia, mitä voin tehdä? Ota mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluumme. Mietitään yhdessä, mitä asialle voidaan tehdä. Voit myös tarkistaa käytössäsi olevat Lisäpalvelut, joista saattaa olla apua tilapäisissä maksuvaikeuksissa. Lisäpalvelut näet Omilta sivuiltasi.

]]>
Mitä asiakaspalveluun soittaminen maksaa? Matkapuhelinverkosta soittaminen maksaa 8,35snt+17,17snt/min. Kiinteästä verkosta soittaminen maksaa 8,35snt+6,00snt/min. Kaikki puhelumme nauhoitetaan. Tekstiviestipalvelumme on ilmainen.

]]>